Rancangan Pengajaran Harian 4

Rancangan Pengajaran Harian 4


Video yang ditayangkan semasa P&P





Rancangan Pengajaran Harian 4-Kh




Refleksi:


Kekuatan
Secara keseluruhannya, saya dapat menjalankan pengajaran dengan lancar dan jayanya. Video yang ditayangkan dapat menimbulkan minat dan menarik perhatian murid terhadap pembungkusan. Murid dapat menghasilkan bungkusan yang cantik, kemas dan menarik. Bungkusan murid amat menarik. Murid-murid berasa gembira dan seronok semasa menjalankan pembungkusan.


Kelemahan
Saya hanya sediakan bahan bungkusan yang secukupnya untuk setiap kumpulan. Di luar jangkaan, terdapat sekumpulan murid yang salah gunting dan ada yang terkoyak, maka tiada bahan yang lebih untuk mereka supaya dapat membuat semula. Kekurangan bahan mengakibatkan murid hanya dapat membungkus sebahagian barangan sahaja dan bukan semua barangan yang dibekalakan.

Cara mengatasi
Dalam menyediakan bahan untuk pelajar, saya perlu sediakan bahan pembungkusan yang lebih untuk bersedia sekiranya ada murid yang cuai dan lalai dalam aktiviti yang dijalankan bagi mengelakkan keseronokan dan kegembiraan untuk membungkus terjejas dan berkurangan. Lebihkan bahan bungkusan yang disediakan, maka dapatlah murid tersebut mengambil kertas pembalut bungkusan yang baru dan teruskan minat dalam membungkus. Saya perlu menguatkan perancangan bahan untuk memastikan P&P berjalan lancar dan tidak terjejas.

No comments:

Post a Comment